Tuesday, February 15, 2011

kenangan adalah mainan dunia.

sy ingin mngucap selamat menyambut maulidur rasul...aku bersyukur kerana aku dapat jadi umat nabi muhammad s.a.w. nabi yang mulia. sifat2 baginda sangat terpuji...alhamdulillah...bagaimanakah gambaran nabi muhammad s.a.w?aku teringin sangt nk jumpa nabi..aku nk sgt tgk mahkluk Allah s.w.t yg pling mulia....yang disanjung tggi..makhluk yang gagah perkasa..gagah melawan hawa nafsu,godaan syaitan.makhluk yang bakal masuk syurga...sungguh mulai bginda...ya Allah..sblum dijadikan nabi adam a.s..nur muhamad telah terpampang di pintu syurga..sungguh mulianya nabi muhammad..sesunguhnya kekuasaan Allah tersngt agung...keindahan alam yg dicipta amat indah...namun..keindahan dunia hanya sementara...hidup didunia hanya lah satu syarat untuk menuju ke alam abadi...namun mengapa seringkali kita alpa dengan keindahan dunia,terlalu risaukan hal2 keduniaan,terlalu sibuk tentang hal2 kduniaan..sedangkan kite lalai...kadang2 kita seronok,sedih,gembira memikirkan kenangan kita bersama org yg kita sygi.selalu terigt kan sidia,tp kita harus tahu bahawa suatu kenangan adalah hanya mainan dunia...aku pon xtaw ape aku da tlis ni...hentam sajalah labu....sy berpesan kpada dri sendri dan kawan2...byk2kan lah berselawat.kepada junjungan nabi muhammad s.a.w...selalu lah bersyukur atas apa yang kita ada...

No comments:

Post a Comment