Tuesday, July 31, 2012

Melihat Allah Di Syurga Pada Hari Kiamat


Setiap yang hidup pasti akan merasai mati. Setiap yang berbuat dosa pasti akan dibalas siksaan neraka. Setiap yang berbuat baik dan taat pada Allah pasti akan dimasukkan ke dalam syurga. Di sini aku ingin berkongsi sebuah kisah yang amat membuatkan hati aku bergetar hingga menitis air mata kerana menginginkan kenikmatan ini. Ya, siapa yang tidak mahu melihat Allah, tuhan yang telah mencipta Adam dari tanah, jin dari api dan malaikat dari cahaya, tuhan yang berdiri dengan sendirinya.
Dari Abu Hurairah R.A, para manusia bertanya kepada Rasulullah S.A.W,

22 tanda kiamat semakin hampir


1. Sembahyang diabaikan (diringan-ringankan).
2. Keinginan nafsu syahwat digalakkan dan berleluasa disebarkan melalui iklan, buku, gambar, risalah atau filem.
3. Penjenayah menjadi pemimpin dan kebanyakannya jahil mengenai agama dan banyak memberi fatwa yang menyesatkan pengikutnya.
4. Perkara benar menjadi salah dan salah menjadi benar. Sukar untuk membezakan perkara halal dan haram kerana yang haram dianggap halal serta sebaliknya.

Monday, July 30, 2012

SIRI AL-QURAN MENDAHULUI SAINS

 Al-Quran mendahului sains?
Rasulullah saw tidak pernah berjalan ke seluruh dunia untuk mengetahui perbezaan jenis tumbuhan ikut iklim atau tempat. Sahihlah bahawa Allah yang menyampaikan Al-Quran kepada baginda.

Jenis tumbuhan terbahagi ikut tempat & iklim

Sunday, July 29, 2012

pokok olimpik pokok yahudi



Siapa dah tengok rakaman upacara perasmian Sukan Olimpik London baru-baru ni? Agak konfius kenapa tiba-tiba ada orang keluar dari pokok yang diletakkan atas bukit tu, ramai pulak tu...

Rupanya pokok tu lah pokok Yahudi berdasarkan hadis Rasulullah s.a.w. !

Dan yang keluar tu nak tunjukkan mereka selamatkan diri dari mati dibunuh sebenarnya. Kita tengok kena faham, bukan sekadar tengok. Dan banyak lagi unsur Yahudi, Freemason dan Illuminuti ditonjolkan dalam upacara perasmian tu. Belum termasuk logo mata satu lagi.

Faham-fahamlah kenapa ia diadakan pada bulan Ramadhan ye. Musuh Islam memang licik dan halus. Lindungi kami ya Allah.. Amin

Friday, July 27, 2012

Penemuan Manusia Raksasa Kaum 'Ad, Umat Nabi Hud AS (BUKTI KEBENARAN AL QURAN)





Aktiviti eksplorasi gas wilayah selatan gurun pasir Arab baru-baru ini menemui tengkorak manusia bersaiz raksasa sangat mengejutkan. Wilayah di gurun pasir Arab selatan ini disebut "Penempatan kosong" (Empty Quarter atau Rab al-Khaliy). Fosil manusia raksasa itu ditemui oleh Pasukan The Aramco Exploration.

Sebegaimana yang dinyatakan oleh Allah SWT dalam Al-Quran bahawa DIA pernah menciptakan manusia bersaiz besar. Mereka adalah kaum 'Ad dimana Nabi Hud AS diutus di situ untuk menyeru manusia pada kebenaran. Tubuh mereka bersaiz besar, sangat tinggi dan kuat kerana itu mereka boleh memeluk sebuah pohon besar dan mencabutnya.


Thursday, July 26, 2012

Pembongkaran Konspirasi Sejarah [Bahagian 1]


Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada pembaca,
Sekarang tiba masanya untuk kita mengkaji semula sejarah ketamadunan manusia.
Ketika awal persekolah menengah iaitu tingkatan 1, kita diajar tentang sejarah ketamadunan manusia bermula dari Zaman Batu, Zaman Gangsa, Zaman Logam dan zaman yang kita diami sekarang ini iaitu zaman moden. Kita sering menyangka sejarah ketamadunan manusia bermula dari zaman batu.
Kononnya manusia zaman dahulu tidak tahu apa-apa. Mala htidak tahu bercakap dan tidak bahasa. Tetapi perkembangan sedikit demi sedikit mencapai kemajuan dan seterusnya memasuki dunia moden iaitu zaman yang kita berdiri pada hari ini. Itulah yang dipercayai oleh majoriti masyarakat kita pada hari ini. Apabila disebut zaman purba, mereka akan menyangka orang tinggal di dalam gua.

Thursday, July 19, 2012

cinta abadi

Ketika rakan-rakan mula melangsungkan pertunangan dan perkahwinan, aku masih begini. Aku mencari kekuatan dari sebuah perpisahan dan penantian yg selama ini kumenanti penuh kesetiaan..alhamdulillah..

Aku mahu menjadi yang terbaik buat pasanganku kelak, aku tak mahu bazirkan perasaan menyayangi insan yang belum pasti menjadi milikku, hati dan perasaanku untuk jodohku.. & Aku cuma akan menyayangi isteriku yang sah,hanya dia yang akan kucinta & kuharap jua dia sepertiku & menerimaku seadanya.

Apa khabar agaknya dirimu, aku tahu Tuhan mjaga dirimu untukku. Akan aku jaga diri ini untuk dirimu..insyaALLAH ^_^ jika kita ditakdirkan bersama,Allah pasti menemukan kita dalam ikatan suci...amin
♥♥♥ damba sutera nur kasihku abadi,lafaz yg tsimpan hanya Tuhan yang Tahu nilai cinta sekeping hati ini.. ♥♥♥
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...