Wednesday, September 8, 2021

Cara pindah / padam Dependent (tanggungan) MySejahtera


Rata-rata pengguna MySejahtera menghadapi masalah dan kesukaran apabila pengguna mendaftarkan MySejahtera dengan menggunakan akaun orang lain seperti Suami.

Keadaan ini menyukarkan pengguna tersebut untuk menggunakan applikasi tersebut apabila hendak ke suatu tempat seperti pasar ataun pun kedai.

Jadi, Kerajaan telah memudahkan pengguna MySejahtera untuk memindahkan tanggungan (Dependent).


1.Buka Apps MySejahtera

2. Tekan di COVID-19 Vaccination




3. Setelah tekan COVID-19 Vaccination, tekan maklumat dependent dan PADAM. Selesai!!



4. Sekarang pergi ke akaun MySejahtera TANGGUNGAN, tekan pada COVID-19 Status



5. Kemaskini status pada akaun MySejahtera TANGGUNGAN.


6. Setelah selesai kemaskini akaun MySejahtera TANGGUNGAN. pergi ke PROFILE dan Refresh. 


7. Selesailah pemindahan akaun Mysejahtera Anda. 

8. Jangan risau, segala data-data Vaksinasi anda tidak akan hilang malah turut dipindahkan pada akaun baru.

Selamat Mencuba dan semoga berjaya.




No comments:

Post a Comment